Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Departament de Territori obre una convocatòria per adquirir blocs d'habitatges de grans tenidors

Poden ser tant pisos acabats com en construcció situats en 162 municipis, entre ells Sant Fruitós de Bages.

El Departament de Territori, a través de l'INCASÒL, ha obert una convocatòria per adquirir blocs d'habitatges plurifamiliars en construcció o totalment edificats per destinar-los a lloguer assequible amb l'objectiu de mobilitzar el parc d'habitatges buits i fomentar la rehabilitació urbana.

Sant Fruitós de Bages es troba entre els 162 municipis catalans on s'obre aquesta mesura, ja que s'ha detectat que hi ha una alta demanda residencial i escassetat d'oportunitats de lloguer amb algun tipus de protecció.

Els habitatges han de tenir una superfície útil d'entre 40 i 90 m² i poden ser tant pisos acabats com en execució. En el cas dels edificis amb obra acabada, han de tenir la llicència de primera ocupació i un mínim de 10 habitatges, i la propietat que faci la sol·licitud ha de tenir, com a mínim, el 60% dels habitatges. En canvi, en aquells edificis amb obra parada o en execució, hi ha d'haver un mínim de 20 habitatges a cada promoció i qui ho sol·liciti ha de ser propietari de, com a mínim, un 80% d'aquests habitatges.

Les persones interessades poden presentar les ofertes fins al 15 de juny a través de la bústia plurifamiliars.incasol@gencat.cat.

L'INCASÒL estudiarà les ofertes rebudes i, en cas d'estar-hi interessat, es posarà en contacte amb la propietat per iniciar el procés de negociació, en un termini màxim de dos mesos.

Més informació AQUÍ