Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament impulsa una campanya informativa per millorar l'ús de la zona blava

La mesura vol impulsar la mobilitat i rotació de vehicles en aquests punts de l'eix comercial del municipi.

Del 23 d'octubre al 22 de novembre l'Ajuntament, en col·laboració amb la Policia Local, impulsa una campanya informativa per tal de millorar l'ús que es fa de les zones blaves gratuïtes al municipi.

Durant la campanya s’informarà els propietaris dels vehicles estacionats en aparcaments de zona blava, sobre l'ús que s'ha de fer d'aquests punts, a través d'un full informatiu i dels mateixos agents del cos policial.

La zona blava es troba delimitada en la principal àrea comercial i de serveis del municipi, i fer-ne un bon ús permet una major rotació de vehicles el que significa que més persones tenen l'oportunitat de trobar estacionament, el que repercuteix positivament en el comerç local.

L'estacionament en aquests aparcaments és d'una durada màxima de 60 minuts i cal que els vehicles que l'utilitzen tinguin visible el rellotge horari, o un paper escrit a mà, indicant l'hora d'arribada.

L'horari de la zona blava a Sant Fruitós de Bages és de dilluns a divendres de 9 a 13 hores i de 16 a 20 hores, els dissabtes de 9 a 13 hores i els diumenges i festius queden exclosos.

La zona blava de Sant Fruitós de Bages està ubicada principalment a la carretera de Vic, i també hi ha zones delimitades a l'avinguda Bertran i Serra i als carrers d'accés a la plaça de la Vila des del carrer Padró.

La taxa per no posar el rellotge en un lloc visible, o sobrepassar l'horari regulat, queda fixat en les ordenances municipals per un import de 90€ (45€ amb pagament bonificat dins el període voluntari).

Les persones que no disposin de rellotge horari poden recollir-ne un a les oficines de l'Ajuntament, a la comissaria de la Policia Local i als establiments adherits a Sant Fruitós Comerç Actiu.