ACT.03 - Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
És el règim d’intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l’ajuntament fets o elements relatius a l’inici o la modificació d’una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s’acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.
Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d’infrastructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal•lacions similars de l’annex II de l’esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d’activitats estables.
Observacions
Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades i documents aportats junt amb la comunicació prèvia ambiental, detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial, elevarà proposta a l’òrgan municipal competent per tal que prèvia audiència a la persona interessada dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efectes la comunicació prèvia presentada per no adequar-se a la legalitat.
Cal aportar:
DOCUMENTACIÓ GENERAL
- Comunicació prèvia d’acord amb el model normalitzat.
- DNI del sol·licitant i/o representant.
- En cas de societats, el NIF i poders del representant.
- Projecte bàsic i/o memòria ambiental, signat per un tècnic competent. (2 exemplars)
- Certificació FAVORABLE, general tècnica acreditativa que l’activitat i les seves instal·lacions s’ajusten al projecte bàsic o la memòria ambiental i compleixen tots els requisits ambientals i les condicions de prevenció i de seguretat en matèria d'incendis i per la resta de normes d'aplicació exigibles. Aquesta certificació anirà signada pel tècnic competent o bé pel director de l'execució del projecte. (2 exemplars)
- Documentació justificativa que correspongui respecte el compliment de les condicions de seguretat en matèria d’incendis, en el cas d’activitats no incloses en els annexos 1 i 2 de la Llei 3/2010:
- Certificació i/o contracte de manteniment vigent signats per instal·lador autoritzat respecte les instal·lacions de protecció contra incendis (extintors, boques d’incendi equipades, sistemes de detecció, extinció automàtica, etc).
- Certificació per part de fabricant i instal·lador respecte els elements de protecció passiva en cas d’incendi (portes de compartimentació, revestiments d’estructures, ventiladors, conductes, etc).
- Declaració del tècnic competent, responsable de l’execució del projecte, on constin les seves dades, que és competent per raó de la matèria, que no està inhabilitat i que disposa d’un pòlissa de responsabilitat civil adequada.
DOCUMENTACIÓ SECTORIAL (SI S'ESCAU)
- Certificacions ambientals específiques FAVORABLES, establertes en l'Ordenança per aquells casos que l'activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l'exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques emeses per una entitat col·laboradora de l'Administració.
- Informe i el certificat de l'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis, en el cas d'activitats incloses en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010.
- Declaració d'impacte ambiental, sigui la seva resolució administrativa relativa a la no necessitat o, en el cas, la declaració d'impacte ambiental favorable o la indicació de la seba publicació, si escau.
- En el cas d’activitats ramaderes , el pla de dejeccions ramaderes, amb el conseqüent informe FAVORABLE pel Departament competent en matèria d’agricultura i ramaderia.
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària si és un establiment afectat pel Real Decret Llei 191/2011.
- Declaració responsable en matèria de comerç pels establiments subjectes al Decret Llei 1/2009, si no s’ha presentat amb la llicència o comunicació d’obres.
- Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s’empara.
Termini de presentació:
La comunicació prèvia ambiental es presenta un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur a terme l’activitat i prèviament a l’inici d’aquesta.
Quin cost té:
La tramitació de la comunicació ambiental està subjecta a taxa segons Ordenança Fiscal núm. 22, en vigor
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua.
Canals de tramitació:
- Presencial
- Telemàticament
Per formular la comunicació de forma telemàtica caldrà efectuar la tramitació a través del portal web del Canal Empresa (FUE) mitjançant l’enllaç del posterior requadre “Tramitar ara”. Durant la tramitació caldrà adjuntar els formularis i documentació requerida pel tràmit, que consten a la barra lateral dreta del present espai. Tan els formularis com la documentació tècnica hauran d’estar degudament emplenats i signats amb certificat digital per part del sol·licitant o tècnic, segons correspongui.
Tramitar ara